The Perception of School Space and its Impact on the Learning of Secondary Students to Professionals in CDMX
Abstract
The result of this work shows the findings found regarding the perception that some students have about the spaces where they learn or practice a sport. Among them the fact that improvements in spatial conditions are necessary to contribute to learning and self-improvement. The objective of this research conducted in Mexico City at the beginning of 2019 was to evaluate and understand the circumstances that are currently lived in the school space, being so important for progress and competitiveness in the country. The research was conducted within the interpretive hermeneutic paradigm. It is of qualitative nature. Two interviews were conducted in middle school and high school scholarship students, plus a professional level focus group, with sports scholarship, as key informants of the study community itself. Likewise, theoretical and descriptive material from various authors from different eras was collected and explored for qualitative critical-analytical understanding, within the complexity paradigm, thanks to which an analysis model was generated for the understanding of information and action to the improvement of educational spaces. Finally, it was concluded that an imbalance of the conditions and equipment of schools for academic activities, with great demand in our country before a highly competitive world.Downloads
Copyright (c) 2020 RICSH Revista Iberoamericana de las Ciencias Sociales y Humanísticas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Con el propósito de promover el desarrollo y divulgación de la investigación en educación en América Latina, en La Revista Iberoamericana de las Ciencias Sociales y Humanisticas (RICSH) se adhirió a la Iniciativa de Acceso Abierto de Budapest, por lo que se identifica como una publicación de acceso abierto. Esto significa que cualquier usuario puede leer el texto completo de los artículos, imprimirlos, descargarlos, copiarlos, enlazarlos, distribuirlos y usar los contenidos para otros fines. Las licencias Creative Cummons, permiten especificar los derechos de uso de una revista de acceso abierto disponible en Internet de tal manera que los usuarios conocen las reglas de publicación.
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado