The Signs of the Method of Stanislavski's Physical Actions in the Contemporary Scenic Environment
Abstract
This article has focused on clarifying the concepts of system, method and technique developed around Konstantin Stanislavski and how he used them to throughout its trajectory. At the same time, it is highlighted the validity of one of these methods in the current stage and the signs that are revealed in it. Although Stanislavski explained with some clarity his continuous research and that his compilers nearby did not show divergences among them, when transcribing his terminology and his procedures, there has been a terminological inconsistency on the part of his indirect compilers. Basic research was carried out based on a precise theoretical framework that clarified what is system, method and technique focused on the theatrical area in order to formulate defined concepts. And an explanatory-descriptive method was applied to expose the change of the Memory Method of Emotions to the Physical Actions Method, both created by Stanislavski, without losing a system as a unifying framework, and also to detail the characteristic signs that have identified the second method. To achieve this, a documentary technique was used since the basis was the analysis of relevant documentary materials. The Stanislavski System Physical Actions Method is current and necessary since it leads the actor to pay attention to the physical actions and the inner force that provokes them; to define what the actor would do in real life if you were in that situation and in the condition of the interpreted character, and to build not only a psycho-technical method of creating the character's life, but a complete method that understands, reflects, analyzes and responds to different areas of the creation of a character through precise and clear signs.Downloads
Copyright (c) 2019 RICSH Revista Iberoamericana de las Ciencias Sociales y Humanísticas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Con el propósito de promover el desarrollo y divulgación de la investigación en educación en América Latina, en La Revista Iberoamericana de las Ciencias Sociales y Humanisticas (RICSH) se adhirió a la Iniciativa de Acceso Abierto de Budapest, por lo que se identifica como una publicación de acceso abierto. Esto significa que cualquier usuario puede leer el texto completo de los artículos, imprimirlos, descargarlos, copiarlos, enlazarlos, distribuirlos y usar los contenidos para otros fines. Las licencias Creative Cummons, permiten especificar los derechos de uso de una revista de acceso abierto disponible en Internet de tal manera que los usuarios conocen las reglas de publicación.
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado